Veliki servis

Veliki servis je periodični servis pri kome se menja set zupčastog kaiša/lanca. Ne propustite da

ih zamenite u predviđenim intervalima zato što njihovim pucanjem možete izazvati teže kvarove

na vozilu.

Da bi se sva četiri takta rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem odvijala usklađeno potrebno

je da rad kolenastog vratila (radilice) motora bude usklađen sa radom bregastog vratila i ventila.

Ova dva mehanička sistema povezuje zupčasti kaiš ili pogonski lanac.

Zašto je potreban veliki servis?

Ukoliko je ovaj sistem neusklađen (tj. ukoliko pogonski kaiš ili lanac oslabi i rastegne se ili

ukoliko dođe do preskakanja nekoliko zubaca zupčanika) može doći do situacije da motor ne

može da startuje ili da se gasi. U najgorem slučaju ukoliko dođe do loma zatezača ili zupčastog

kaiša može doći do havarije na motoru u smislu lomljenja i krivljenja ventila, zatim oštećenja

izazvanih izletanjem ili krivljenjem klipa radilice i sl.

Koliko često je potrebno raditi veliki servis?

Istrošenost zupčastog kaiša (lanca), pa samim tim i njegova pouzdanost, ne mogu se precizno

izmeriti. Iz tog razloga predviđen je period za zamenu zupčastog kaiša (lanca) i svih delova koji

čine sistem razvoda.

Predviđen period zamene seta zupčenja propisuje svaki proizvođač vozila, a obično je to 100-

120.000 km. Ovo važi samo za prvu promenu. Svaki sledeći servis se obavlja na 60-100.000

km ili na 6-7 godina (zupčasti kaiš) u slučaju da prelazite manje kilometraže. To ne znači da se

nakon prve zamene sistema razvoda koriste delovi lošijeg kvaliteta već da ostali delovi sklopa

imaju iza sebe već neki radni vek, pa svojom istrošenošću i zazorima utiču i na radni vek delova

novog razvoda.

Za vozila kod kojih za prenos snage služi lanac, takođe je predviđen period zamene, ali je on

dosta dužeg veka i u praksi se najčešće menja kada počne da se čuje pri jutarnjem startu. Ovde

postoje i izuzeci. Savremena manja vozila imaju period zamene lanca sličan periodu zamene

zupčastog kaiša.

Urađen veliki servis ne znači da je vaše vozilo potpuno ispravno

Veliki servis podrazumeva:

  • Zamena zupčastog kaiša (ili lanca);
  • Zamena vođica (rolera);
  • Zamena zatezača (španera);
  • Zamena ostalih delova seta zupčenja;
  • Zamena vodene pumpe (ako je u sistemu zupčenja);
  • Zamena PK kaiša (ili više njih);
  • Zamena zatezača PK kaiša;
  • Zamena rolera PK kaiša.

Veliki servis ne podrazumeva:

  • Mali servis;
  • Zamenu remenice (osim ako se ne nalazi u setu);
  • Zamenu remenice alternatora;
  • Potpunu proveru ispravnosti ostalih sklopova vozila i motora.

Interesuje vas cena za veliki servis?

Cena velikog servisa zavisi od više faktora a najvažniji su

  • Delovi koji se menjaju pri velikom servisu
  • Kvalitet delova
  • Model vozila

Praktično je nemoguće dati čak i orijentacionu cenu bez navedenih podataka. U slučaju da vas

interesuje cena velikog servisa, pripremite podatke o vašem vozilu i pošaljite upit na naš e-mail.

Za siguran rad Vašeg motora reporučujemo sledeće prizvođače delova za veliki servis:

INA, Contitech, Dayco, Bosch, SKF, SNR, MALO, BGA

Kontakt - Poručivanje

Ako imate dodatna pitanja budite slobodni da nas kontaktirate



U našoj ponudi se nalaze originalni i zamenski delovi za evropska, japanska, korejska i američka vozila. Naši kupci mogu poručiti delove za svoje vozilo putem naših brojeva telefona: +381 62 894 2002, +381 11 400 22 87 ili preko naše email adrese office@dndoptiform.rs; dndoptiform@gmail.com ili preko portala za poručivanje.
U željeno, zakazano i dogovoreno vreme kupci poručene delove mogu dobiti našom isporukom na svojoj adresi u Beogradu, ili preuzeti na našoj adresi: Krajiška 49a, 11080 Zemun.
Takođe, za naše kupce van Beograda vršimo i dostavu delova brzom poštom na celoj teritoriji Srbije u roku od 24h (danas poručite, sutra je roba kod vas na adresi) preko kurirskih službi (BEX, AKS i Post Express). Kupac plaća dostavu robe.

Radno vreme:

8:30 - 17:00